zondag 1 november 2015

even in het nederlands

Hallo,

Ik heb er een poosje over nagedacht om een blog te starten, en heb nu de knoop door gehakt. Ik begin dit berichtje in het Nederlands, waarschijnlijk dat ik later overschakel in het Engels. Dit is even handiger voor mij.

Ik heb zo'n vermoeden dat deze blog langzaam aan zal worden op gestart. Dus ik zal maar eerst beginnen met mezelf voor te stellen.

Hallo Ik ben Jessie, of te wel Lady BonBon.
Waarom die naam? het woordje BonBon heeft voor mij anderhalf jaar een andere betekenis gekregen dan dat het van te voren eerst was. Dat komt door het kostuum waar ik als snoepelfje rond ging met snoepjes en een lief kind van Franse komaf me zeer verlegen en lief aan sprak als fairy bonbon, dat heeft me toen zo geraakt dat het karakter dat ik uitbeeldde een totaal ander begrip voor me werd. jammer genoeg is dat kostuum stuk gegaan, maar het karakter heeft een grote waarde bij mij achter gelaten. En nu waarom die Lady? Ik wil me wel eens als een lady gedragen, ook al ben ik dat totaal niet. Ik heb de geest van een oud mens maar gedraag me graag als een jong meisje, zeker als het over mijn grote hobby en passie kostuummerrie gaat.

En hier zal deze blog dan ook over draaien.

Ik ben een studente aan de academie van Antwerpen en volg, ja je raad het al, Theaterkostuum als opleiding.

Mijn passie voor het maken van kostuums is in 2011 begonnen met een klein fantasy evenement aan een grens streek vlakbij mijn ouderlijk huis. Hier was ik verbaasd over al die verschillende mensen die er rond liepen en zich uitdoste in de meest bizarre creaties die je maar kon verzinnen. Ik was nog maar een kwartier binnen en wist toen al dat ik zelf ook een kostuum wilde maken, en dat deed ik ook.

al werd 1 kostuum snel 2 kostuums, het duurde niet lang of ik had mijn draai gevonden in het creƫren van al die leuke projectjes. na een jaartje of twee begon ik ook meer aan te voelen wat meer mijn genre van kostuummerrie was. ik vond mijn liefde in de historische kleding en begon me hier verder in te verdiepen, ging het web af naar goede blogs en websites die me verder konden helpen met mijn skills als naaister te verbeteren.

Naarmate de jaren vorderde werden de evenementen  ook  gevarieerder dan in het begin. ik begon evenementen te bezoeken die meer vroegen van de kostuums en drager dan degene die ik eerst bezocht. Het voelde dus ook voor mij enorm aan dat ik mijn capaciteiten moest verbeteren. En daar ben ik toen ook aan begonnen

In diezelfde periode werd ik in de wereld van de theater getrokken en maakte ik mijn besluit om hier mijn vervolgopleiding van te gaan maken zodra ik mijn secundaire diploma had behaald. Ja je raad het al, ik ben nog maar 21 jaartjes jong. Nog vol met de capaciteiten om te groeien, en dat zal dus ook mijn hoofdzaak worden.

Ik wil graag van deze blog een educatieve manier maken voor mensen die ook graag verder willen groeien in het maken van kostuums en alles wat er rond zit. hierbij zal waarschijnlijk ook projecten van school mee worden in gevoerd. Er zal meer dan alleen de laatste projecten te vinden zijn, ik hoop hier ook handige trics en tips te kunnen plaatsen die ik zelf de laatste jaren heb geleerd om het naaien makkelijker en soms ook goedkoper te maken.

Zo ik denk dat ik het gene heb neer gepend wat ik neer wilde schrijven.

Ik wens iedereen een prettige dag toe en ik hoop dat jullie mijn blog net zo nuttig gaan vinden als enig andere bron van inspiratie.

Groetjes Jessie :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten